13.01.2022

Klausāmsaruna #13: Ko mācīt sporta stundās?

Sabiedrībā daudz runājam par augstu sasniegumu sportu, taču ar sportu profesionāli nodarbojas pavisam neliela iedzīvotāju daļa. Ļoti bieži runājam par talantiem, par to, kā izaudzināt NBA vai NHL spēlētāju, taču vienlaikus dzirdam un skolās novērojam, ka jauniešu fiziskā veselība nav iepriecinoša un bieži ir atbrīvojumi no sporta stundām. Kāds īsti ir sporta stundu uzdevums skolās? Kāpēc sporta stundās likumsakarīgi mācīt arī drošību un veselību? Kā tas iespējams jaunā satura ietvaros? Kā motivēt bērnus sportot vairāk un pareizi? Ko tas viņiem dod arī tad, ja viņi neizvēlēsies savu turpmāko dzīvi saistīt ar profesionālo sportu?

Piedāvājam noklausīties trīspadsmito klausāmsarunu epizodi "Ko mācīt sporta stundās?".

Šajā epizodē sarunājas Uģis Joksts, moderators, LTV žurnālists un divu bērnu tēvs, Maija Priedīte, Valmieras Valsts ģimnāzijas sporta skolotāja ar 34 gadu pieredzi un viena no autorēm jaunajam mācību saturam priekšmetā "Veselība un fiziskās aktivitātes", kā arī Laila Ušacka, sporta medicīnas rezidente, pasniedzēja Sporta izglītības aģentūrā, sertificēta florbola trenere.

Sarunas pieturpunkti

2:30 Kā radīt bērniem interesi par mērķtiecīgu, fizisku aktivitāti?
7:50 Vai tiešām šobrīd bērni ir tizlāki?
9:50 Kāda loma bērna dzīvē ir sporta stundām fizisko aktivitāšu veicināšanai?
17:23 Vai veselību un drošību var iemācīt sporta stundā?
22:40 Kādi ir priekšnoteikumi, lai sporta skolotāji varētu īstenot jauno mācību pieeju un  saturu?
28:30 Kustības citās mācību stundās un ārpus stundām
36:01 Kā fizisko aktivitāšu lomu "aiznest" uz mājām?
42:06 Kā bērnu vērtēs sporta stundās?

 

Klausies arī Podbean,  Apple Podcasts un Google Podcasts!