Mācību jomas
Pirmsskolas un skolas izglītībā sasniedzamie rezultāti ir definēti vienotā sistēmā septiņās mācību jomās:
- valodu,
- dabaszinātņu,
- matemātikas,
- kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā,
- sociālā un pilsoniskā,
- veselības un fiziskās aktivitātes,
- tehnoloģiju.
Mācību jomas apvieno vairāku radniecīgu mācību priekšmetu sasniedzamos rezultātus, kas palīdz skolotājam un skolēnam ieraudzīt šo priekšmetu saistību.
Mācību jomas ir tuvinātas cilvēka dzīves darbības jomām un izriet no cilvēka attīstības, sākot ar to, ka bērns iemācās runāt (valodu joma), iepazīst apkārtni un dabu (dabaszinātnes), pēc tam apgūst skaitļu valodu (matemātika), mācās zīmēt, krāsot, muzicēt, radoši izpausties (kultūras izpratne un pašizpausme mākslā), mācās sadzīvot ar citiem cilvēkiem (sociālā un pilsoniskā mācību joma) un rūpēties par savu veselību un fizisko labsajūtu (veselība un fiziskās aktivitātes). Jaunums ir tehnoloģiju mācību joma, kas atbilst mūsdienu vajadzībām un prasībām apgūt tehnoloģiju lietošanu praktiskiem mērķiem noderīgu produktu, pakalpojumu un vides risinājumu īstenošanā.