Praktiski. Lietpratībai. Rīga
20. aprīlī tiešsaistē norisināsies konference “Praktiski. Lietpratībai” par Rīgas reģiona skolotāju mācīšanās un mācīšanas pieredzi. Šī ir viena no piecām reģionālajām skolotāju pieredzes konferencēm, kuras aprīlī notiek visos Latvijas reģionos. Tajās skolu, pirmsskolu skolotāji un vadītāji dalās ar teju 700 pieredzes stāstiem. Katra no piecām konferencēm ir īpaša – programmu veidojam tikai no attiecīgā reģiona pedagogu un izglītības iestāžu vadītāju pieredzes stāstiem. Savukārt 28. aprīļa noslēguma konferencē Rīgā runāsim par pārmaiņu vadību skolās.
Piedaloties konferencē, jūs iegūsiet:
- Iespēju dzirdēt dažādu reģionu skolotāju pieredzi;
- Risinājumus un rīkus, ko izmantot ikdienas mācību procesā;
- Iespēju sarunāties ar kolēģiem;
- Iedvesmu izmantot iegūto pieredzi ikdienas darbā.
Kā pieteikties?
- Atveriet vienu no 12 sekciju aprakstiem (apskatāmi zemāk), kas atbilst jūsu profesionālajām interesēm vai vienkārši skatieties visus aprakstus zemāk;
- Izvēlieties vienu sesiju katrā no trim laika blokiem;
- Piefiksējiet sev interesējošās sesijas;
- Reģistrējieties zemāk esošajā formā, uzspiežot uz interesējošajām sesijām.
- Kad esat atzīmējis sesijas reģistrācijas formā, tad spiediet uz pogas "Reģistrēties" un aizpildiet informāciju par sevi.
12 sekciju apraksti PDF formātā:
- Pirmsskola un sākumskola
- Valodu mācību joma
- Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību joma
- Sociālās un pilsoniskās mācību joma
- Dabaszinātņu mācību joma
- Matemātikas mācību joma
- Tehnoloģiju mācību joma
- Veselības un fiziskās aktivitātes mācību joma
- Paplašināta izglītības pieredze
- Iekļaujoša izglītība
- Izglītība tehnoloģijas
- Izglītības darba vadība
Ņem vērā! Pirmā sekcija īpaši veidota pirmsskolu un sākumskolu skolotājiem, kuriem būs gan kopīgas, gan atsevišķas sesijas par katra vecumposma specifiku. Mācību priekšmetu skolotājiem visvairāk piemērotas būs 2. - 8. sekcijas septiņās mācību jomās. Visu izglītības iestāžu - gan pirmsskolu, gan skolu vadītājus - aicināsim piedalīties 12. - izglītības darba vadības sekcijā. Jautājumi, kas skar visas skolas kā izglītības iestādes darba aspektus un tādēļ ir īpaši nozīmīgi vadības komandām, metodiķiem, atbalsta personālam, tiks skarti arī 9.-11. sekcijās.
Kā saprast katras sesijas formātu?
- Pieredzes stāstus konferencē piedāvājam sagrupētus 60 minūšu sesijās, katrā iekļaujot 2 - 3 stāstus, kur katrs runātājs 15 minūšu prezentācijā izstāstīs savu pieredzi, kam sekos jautājumu, atbilžu un sarunu daļa.
- Ja redziet pie sesijas nosaukumu DARBNĪCA, tajā dalībnieki praktiskā darbībā iepazīs konkrētu paņēmienu, veidu, kā īstenot noteiktu pedagoģisko praksi. Tā ietver demonstrāciju, skaidrojumu, vingrināšanās un atgriezeniskās saites iespēju.
- Ja redziet pie sesijas uzrakstu MEISTARKLASE, tajā skolotājs vai vadītājs vada stundu/nodarbību/sarunu vai tās daļu sesijas dalībniekiem tā, kā viņš to darītu ar saviem bērniem, jauniešiem, skolotājiem vai komandu, dodot iespēju klātesošajiem to piedzīvot un skaidro savas pieejas filozofiju.
Uzzini, kā Latvijas skolās pieredz un vada pārmaiņas!
!! Konferences programmā var tikt veiktas izmaiņas, par kurām savlaicīgi jūs informēsim.
Konferences sadarbības partneris: AS “Swedbank”.
Programma
Satikšanās un sarunas ar konferences vadītāju Gustavu Terzenu
Ceļavārdi
Ivars Balamovskis, Zane Oliņa
Piedalās:
- Ivars Balamovskis, RD IKSD Izglītības pārvaldes priekšnieks Ivars Balamovskis
- Zane Oliņa, Skola2030 mācību satura ieviešanas vadītāja
Pirmās darba sesijas
Otrās darba sesijas
Trešās darba sesijas
Dienas uzliesmojums
Diskusija par konferencē pieredzēto.
Sesiju apraksti
Piedalās:
- Ivars Balamovskis, RD IKSD Izglītības pārvaldes priekšnieks Ivars Balamovskis
- Zane Oliņa, Skola2030 mācību satura ieviešanas vadītāja
Dzirdēsiet divus pieredzes stāstus, kā veidot sadarbības grupas sākumskolas posmā.
Gūsiet ierosmes no piemēriem, kā Rīgas Teikas vidusskolas sākumskolas posmā skolotāji sadarbojas klašu grupu ietvaros. Uzzināsiet, kā, rūpējoties par skolotāju labjutību, kopā tiek plānots mācību process un norit dalīšanās ar idejām. Dzirdēsiet pieredzi, kā laikus saplānota mācību nedēļa palīdz tad, kad klasēs nāk skolotājs aizvietotājs, kā arī, ja nonākam situācijā, kad mācības jāturpina attālināti. Tas palīdz arī skolotājiem jēgpilni plānot savu laiku.
Sigita Plotkāne, Rīgas Teikas vidusskolas skolotāja sākumskolas posmā, Evija Augustāne, direktores vietniece mācību darbā, sākumskolas skolotāja.
Dzirdēsiet par skolotāju sadarbību un atgriezeniskās saites nodrošināšanu, īstenojot mācību saturu matemātikā 1.–2. klasē. Uzzināsiet, kā specializēšanās kādā noteiktā mācību jomā palīdz taupīt skolotāju iekšējos resursus un vairāk iedziļināties, pilnveidoties vienā mācību jomā. Dzirdēsiet par dažādām iespējām, kā sniegt atgriezenisko saiti skolēniem un vecākiem. Ielūkosieties pieredzē, kā sadarbības grupu darbība palīdz skolotājam profesionāli pilnveidoties, sekmē personīgo izaugsmi atbilstoši mūsdienu vajadzībām, lai spētu īstenot kompetenču pieejai izglītības sistēmā.
Ligita Einika un Māra Kalniņa, Rīgas Franču liceja matemātikas skolotājas sākumskolas posmā.
#matemātika #sākumskola #skolu skolotājiem
Uzzināsiet, kā mūzikas skolotāja sadarbojas ar grupu skolotājiem un ar bērniem, kopīgi gatavojoties svētkiem. Iepazīsieties ar piemēru, kā pirmsskolas vecākās grupas temata ietvaros visi kopīgi gatavojās svētkiem “Āfrikas ballīte”.
Ieva Katkovska, Rīgas pirmsskolas izglītības iestādes “Blāzmiņa” pirmsskolas mūzikas skolotāja.
Dzirdēsiet pieredzi, kā skolotāja ieklausās bērnos, uzticas viņiem un kopīgi plāno tematus, kas bērnus aizrauj un rosina izzināt. Uzzināsiet, kā bērnu interese par kosmosu aizrāva arī skolotāju un vecākus.
Kristīne Zariņa un Diāna Zemīte, Rīgas 36. pirmsskolas izglītības iestādes pirmsskolas skolotājas.
Uzzināsiet, kā atbilstoši vecumam ar rotaļu palīdzību bērni iepazīst sevi, dabu, sabiedrību, kā arī attīstīta ieradumus un tikumus. Redzēsiet, kā, sakopjot apkārtni un kopīgi iesaistoties citās bērnu interesējošās un dabai draudzīgās darbībās, bērnā pamazām rodas atbildība par dabas un apkārtējās vides aizsardzību.
Jeļena Mirmanova, Rīgas 104. pirmsskolas vadītājas vietniece izglītības jomā, un Irēna Krasutina, latviešu valodas skolotāja.
#mūzika #dabaszinības #pirmsskola #pirmsskolu skolotājiem
Darbnīcā uzzināsiet, kā pēc Dr. Emmijas Pikleres koncepta iekārtota mācību vide un cieņpilna izturēšanās dod bērnam iespēju brīvi spēlēties, kustēties, mācīties, būt aktīvam un radošam. Dzirdēsiet, kā droša, mierīga, katram bērnam piemērota vide veicina labu pašvērtējumu, pašpārliecinātību un patstāvību.
Klaudija Hēla, privātās pirmsskolas izglītības iestādes “Māmiņu klubs” pedagoģiskā vadītāja.
#pirmsskola #pirmsskolu skolotājiem
Uzzināsiet, kā projektā Tavaklase.lv izstrādātos video un tiem pievienotos papildmateriālus izmantot latviešu valodas stundās 4. klasei un vidusskolai, lai to struktūra būtu vērsta uz skolēnam sasniedzamo rezultātu. Pieredzes stāstos “Diena ar mobilo telefonu vai bez tā. Nepieciešamība vai atkarība?” un “Tradicionālie un jaunie mediji. Ziņas, stereotipi un realitāte” ir iekļauti metodiskie risinājumi, kā šo video fragmentus izmantot latviešu valodas stundās, bagātinot to saturu un kopā ar skolēniem efektīvi sasniedzot plānoto rezultātu.
Valda Tinkusa un Vija Skudra, Saulkrastu novada vidusskolas latviešu valodas skolotājas.
#latviešu valoda #sākumskola #pamatizglītība #vidusskola #skolu skolotājiem
Uzzināsiet, kā formulēt sasniedzamo rezultātu, kā to lietot darbā un izmantot vietnes www.tavaklase.lv video un mācību materiālus.
Anika Sika, Rīgas 84. vidusskolas latviešu valodas un literatūras skolotāja.
Stāstā “Valodas piemēri manā apkārtnē” dzirdēsiet par skolotājas pieredzi mācību satura plānošanā stundu ciklam “Manas ielas/pagasta vēstījums. Kāda ir valoda apkārtējā vidē?”. Cikls veidots 5. klasei sadarbībā ar sociālo zinību skolotāju, apgūstot sociokultūras, mācīšanās kompetenci un valodas kompetenci.
Kristīne Bringmane, Rīgas 69. pamatskolas latviešu valodas skolotāja.
Uzzināsiet, kādas iespējas sniedz mācību projekta metode latviešu valodas stundās mazākumtautību izglītības programmā, runājot par tēmu “Mēs sabiedrībā. Mana privātā dienasgrāmata” 8. klasei. Gūsiet ieskatu, kā dažādot pārbaudes darbu veidus un kā sasniegt kompleksu rezultātu, izmantojot projektu darba metodi un sadarbojoties grupā.
Gerda Balode un Iveta Moiseja, Rīgas Valsts klasiskās ģimnāzijas latviešu valodas un literatūras skolotājas mazākumtautību izglītības programmā.
#latviešu valoda #literatūra #mazākumtautību valoda #pamatizglītība
Meistarklases mērķis: aktualizēt iztēles lomu mācību izziņas darbībā un skolēnu radošajā pašizpausmē literatūras mācību procesā vidusskolā. Runāsim par to, kā literatūras stundās pedagoģiski rosināt vidusskolēnu izziņas darbību mijsakarībā ar personības pašizziņu, attīstot skolēnos radošas domāšanas prasmes un iztēli. Gūsiet ieskatu, kāda ir iztēles būtība filozofijā, psiholoģijā, pedagoģijā. Praktiskajā daļā uzzināsiet par iztēli un radošu pašizpausmi rosinošiem metodiskiem paņēmieniem un piemēriem literatūras mācībām vidusskolā. Tas palīdzēs mērķtiecīgi organizēt gan atsevišķas mācību stundas, gan plānot mācīšanu un vidusskolēnu mācīšanos ilgtermiņā.
Daiga Celmiņa, Rīgas Teikas vidusskolas latviešu valodas un literatūras skolotāja.
#literatūra #latviešu valoda #kultūras pamati #kultūra un māksla #vidusskola #pamatizglītība #skolu skolotājiem #metodiķiem
Gūsiet ieskatu atziņās un pieredzes piemēros par bērna muzikalitātes attīstības priekšnoteikumiem dažādos vecumposmos. Runāsim par skolēnu sagatavotību muzikālai darbībai, dzirdes uztveri, dziedātprasmi, dzirdes – balss koordināciju, pakāpju izjūtas veidošanās priekšnoteikumiem, tās nozīmi turpmākajā muzikalitātes attīstībā, kā arī par mūzikas stundu mērķiem un galvenajiem uzdevumiem skolā.
Inta Godiņa, Rīgas 6. vidusskolas direktora vietniece izglītības jomā, mūzikas, solfedžo, kora, ansambļa un solo dziedāšanas skolotāja.
#mūzika #kultūras pamati #kultūra un māksla #skolu skolotājiem #izglītības iestāžu vadībai
Darbnīcā skaidrosim, kā īstenot radoši brīvās tēmas ar slēpto nozīmi. Tas ietver sevī procesu, sākot no vēlmju un sapņu konkretizēšanas 7. klasē (“Nākotnes pilsonis”, “Ideālā istaba”) un līdz pat filozofiskiem zemtekstiem vidusskolā (“Iztēles ģeogrāfija”, “Bābeles tornis”, “Vanitas”). Tie ir uzdevumi, kas skolēnam dod daudz iztēles un izteiksmes brīvības, attīsta oriģinālo, personīgo domu gājienu, gan arī prasa no skolotāja izpratni, kā būt radošā procesa moderatoram, nevis noteicējam. Darbnīcas norisē plānota diskusija, kā šie radoši brīvie uzdevumi veidojas, kādus rezultātus sagaidīt un kā tos vērtēt, kādas varētu būt vēl dažādas tēmas, kuras šādā veidā var risināt.
Izolde Cēsniece-Suipe, Rīgas Kultūru vidusskolas vizuālās mākslas skolotāja.
#vizuālā māksla #pamatizglītība #vidusskola #skolu skolotājiem
Vēsture pamatskolā: jautājumi pirms atbildēm. Kā skolēnus rosināt uzdot jautājumus un meklēt atbildes?
Uzzināsiet, kā un kur meklēt informāciju, kā pārliecināties par tās patiesumu, un pats galvenais – kā izveidot uzdevumus skolēniem tā, lai viņi trenētu prasmi uzdot jautājumus. Latvijas un pasaules vēsturē tos uzdodam vēstures avotiem, lai tie sāktu “runāt”, meklējam atbildes un mācāmies uzdot precīzus jautājumus paši sev un cits citam, lai meklētu vēsturiskās pieredzes stāstus un veidotu saikni ar šodienu.
Inga Paparde, Rīgas Daugavgrīvas vidusskolas vēstures un sociālo zinību skolotāja.
www.latvijaspieminekli.lv mājaslapas izveide, materiāli un izmantošana stundās
Dzirdēsiet pieredzi, kas pamudinājis īstenot ideju – veidot skolēniem, interesentiem un tūristiem saprotamu un viegli izmantojamu mājaslapu, kurā atspoguļotos Latvijas vēstures nozīmīgo pieminekļu atrašanās vietas, apraksti un fotogrāfijas. Skolotāja teju 20 gadu profesionālajā pieredzē ir apsekotas daudzas Latvijas vietas, un tādējādi ir izveidojies bagātīgs materiāls ar informāciju un vietu vēsturi. Kopš 2019. gada februāra sadarbībā ar skolotāju Ēriku Jansonu (Rīgas Mākslas un mediju tehnikums) ir realizēta ideja par mājaslapas www.latvijaspieminekli.lv izveidi.
Roberts Ķipurs, Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas un Rīgas Mākslas un mediju tehnikuma vēstures un sociālo zinātņu skolotājs, metodiķis.
Mācību satura un pieejas plānošana
Noskaidrosiet, kā temats par lielajiem ģeogrāfiskajiem atklājumiem palīdz apgūt ne tikai vēsturisko aspektu, bet arī lietot ģeogrāfiskās zināšanas un prasmes strādāt ar karti un papildus apgūt jaunus vārdus svešvalodās (angļu, vācu, krievu).
Māra Andrejeva, Rīgas Reinholda Šmēlinga vidusskolas vēstures skolotāja.
#vēsture #sociālās zinības #vēsture un sociālās zinātnes #svešvalodas #pamatizglītība #vidusskola #skolu skolotājiem
Kopīgi skaidrosim iespējas padziļināt izpratni par dažādiem vēstures avotiem, to izpēti un analīzi atbilstoši vecumposmam 4. un 5. klases skolēniem sociālo zinību un vēstures apguvē. Gūsiet ieskatu dažādos uzdevumos un atgriezeniskās saites iespējās. Uzzināsiet, kā vēstures avotus var interpretēt bērnam saprotami, veicinot gan lasītprasmi, gan prasmi analizēt. Nodarbības laikā ar piemēriem tiks demonstrēti arī Latvijas Nacionālā vēstures muzeja, Kultūras mantojuma pārvaldes, Latviešu folkloras krātuves u. c. resursi, kas sniedz ieskatu vēstures avotu analīzē un atvieglo darbu, gatavojoties ikdienas mācību stundām.
Solvita Lauzēja, pamatskolas “Rīdze” sociālo zinību un vēstures skolotāja.
#sociālās zinības un vēsture #pamatizglītība #skolu skolotājiem
Uzzināsiet par grupas “Metodiskie materiāli dabaszinībās” izveidi Facebook vietnē, tajā pieejamajiem materiāliem un idejām dabaszinību tematiem dažādiem vecumposmiem. Dzirdēsiet pieredzi, kā, esot grupas dalībniekam, ir iespēja smelties idejas, lejupielādēt pieejamos mācību materiālus un izmantot tos savā darbā, kā arī dalīties ar pašu veidotiem mācību materiāliem vai īstenotajām metodiskajām idejām.
Lilita Svirževska, Rīgas Jauno tehniķu centra interešu izglītības skolotāja.
Dzirdēsiet pieredzi, kā plānot mācību stundas dabaszinībās un bioloģijā pamatskolā. Uzzināsiet, kam pievērst uzmanību programmā, lai sadalītu plānotos tematus, un kā katrai mācību stundai izvirzīt sasniedzamos rezultātus, kā mācību procesā iekļaut prasmju attīstību un kā to novērtēt, kādas metodes izmantot izvirzīto mērķu sasniegšanā.
Elza Baumane, Rīgas 64. vidusskolas dabaszinību un bioloģijas skolotāja.
Uzzināsiet par skolēnu jēgpilnu ieinteresēšanu dabaszinību apgūšanā, organizējot dažādas ārpusstundu nodarbību formas - āra nodarbības, mācību ekskursijas muzejos, ilgstošus pētījumus, vasaras nometnes. Nodarbības tiek vadītas interešu izglītības pulciņā "Jaunais Pētnieks" un vasaras nometnē "10 dienās apkārt Zemeslodei" 1.- 4. klašu skolēniem.
Dace Nagle, Iļģuciema vidusskolas dabaszinību skolotāja.
#dabaszinības #bioloģija #pamatizglītība #sākumskola #skolu skolotājiem #metodiķiem
Darbnīcā iepazīsiet mācīšanās platformas Skolo.lv vidi un iespējas, kā to pielāgot un strukturēt matemātikas mācību priekšmetam. Gūsiet ieskatu demonstrējumā no šī mācību gada veidotā kursa, dažādu rīku izmantošanā un atspoguļošanā. Runāsim par platformas plusiem un mīnusiem gan no skolotāju, gan skolēnu aspekta.
Inga Kauškale, Mežciema pamatskolas matemātikas skolotāja.
#matemātika #pamatizglītība #vidusskola #skolu skolotājiem #profesionālās izglītības iestāžu skolotājiem
Dzirdēsiet trīs pieredzes stāstus par programmēšanas apguvi un vērtēšanas pieredzi dažādos vecumposmos.
Programmēšanas vide Scratch kā programmēšanas rīks
Gūsiet ieskatu Scratch programmēšanas vidē un tās lietošanas pamatprincipos. Uzzināsiet, kā programmēšanas vidi Scratch izmantot, sadarbojoties ar citu mācību priekšmetu skolotājiem, piemēram, ģimenes koku un digitālu piezīmju veidošanai.
Alise Kuzņecova, Rīgas 84. vidusskolas angļu valodas un datorikas skolotāja.
Mācību priekšmeta “Programmēšana I” vērtēšana vidusskolā
Uzzināsiet par formatīvo vērtējumu automatizācijas iespējām, kā arī par summatīvo vērtējumu iespējām mācību priekšmetā “Programmēšana I”.
Anita Līva, Rīgas 25. vidusskolas programmēšanas, datorikas un angļu valodas skolotāja.
Grafisko objektu modelēšana pamatskolas programmēšanas kursā
Kad skolēni uzsāk tekstuālās programmēšanas mācību tēmu apguvi, tā ne visiem padodas viegli, un, saskaroties ar grūtībām, skolēni varētu zaudēt interesi un vēlmi apgūt programmēšanu. Dzirdēsiet pieredzi, kā, veicinot skolēnu interesi tekstuālās programmēšanas apguvē, izmantot gan grafisko objektu, gan situācijas modelēšanu.
Nataļja Kučerenko, Rīgas 80. vidusskolas skolotāja pamatskolā, metodiķe.
#datorika #programmēšana #pamatizglītība #vidusskola #skolu skolotājiem #profesionālās izglītības iestāžu skolotājiem #metodiķiem
Uzzināsiet, kā, īstenojot dizaina domāšanas procesu, ikdienā ļaut skolēniem brīvību un dot laiku, lai izprastu savas vajadzības. Gūsiet iedvesmu, kā, īstenojot 5.2. tematu, virzīt skolēnu veidot sev nepieciešamu produktu (piemēram, puķu podu sēriju, šokolādes izlasi vai unikālus piknika piederumus), ar ko skolēns var celt savu pašapziņu un radīt prieku saviem tuvajiem.
Pēteris Kaļva, Rīgas Teikas vidusskolas dizaina un tehnoloģiju skolotājs.
#dizains un tehnoloģijas #sākumskola #skolu skolotājiem #metodiķiem
Trīs pieredzes stāsti atklās, kā plānot un organizēt starpdisciplināras mācību stundas, kā, izmantojot daudzveidīgas fiziskās aktivitātes, var sekmēt kustību un caurviju prasmes, ieradumus.
Dzirdēsiet piemērus, kā, skolotājiem savstarpēji sadarbojoties, plānot starpdisciplināras mācību stundas un pārbaudes darbus.
Dace Ametere, Rīgas Ziepniekkalna vidusskolas sporta un veselības skolotāja.
Uzzināsiet, kā, izmantojot latviešu tautas tradīcijas, informācijas tehnoloģijas, sadarbību ar latviešu valodas un mūzikas skolotājiem, sporta un veselības stundās sekmēt moduļa “Piedzīvojumu aktivitātes” apguvi, īpaši orientēšanās prasmes.
Inita Purmale, Rīgas 66. vidusskolas sporta un veselības skolotāja.
Gūsiet ieskatu piemēros, kā, izmantojot lielformāta spēles, piedzīvojumu spēles brīvā dabā un sporta zālē, nostiprināt sadarbības un pašvadītas mācīšanās caurviju prasmes.
Ivonna Vēvere, Rīgas Ziepniekkalna vidusskolas sporta un veselības skolotāja, metodiķe.
#sports un veselība #sākumskola #skolu skolotājiem
Darbnīcas mērķis ir iepazīstināt ar izveidoto metodisko materiālu starpdisciplināru mācību plānošanai, piedāvāt skolotājiem praktiski metodiskus ieteikumus un ceļus, kā plānot, pārraudzīt, īstenot un vērtēt starpdisciplināras mācības.
Ilze Šūmane, Rīgas Teikas vidusskolas latviešu valodas, literatūras un teātra mākslas skolotāja, un Aija Krečko, Rīgas Izglītības un informatīvā centra Pedagogu kompetenču attīstības nodaļas galvenā speciāliste.
#pamatizglītība #vidusskola #skolu skolotājiem #metodiķiem
Skolotāju izaicinājums – nodrošināt tādu vidi un apstākļus, lai ikviens bērns atbilstoši savām spējām varētu apgūt pirmsskolas izglītības programmu. Reizēm tas ir ne vien sarežģīti, bet pat neiespējami. Darbnīcā runāsim par skolotāju, atbalsta personāla vecāku sadarbības iespējām un nozīmi bērnu ar speciālām vajadzībām iekļaušanā vispārizglītošajās grupās. Dzirdēsiet pieredzi, vai šis atbalsts ir pietiekams, kā tas ietekmē darba procesu un citu bērnu ieguvumu, vai un ko iegūst bērns ar speciālām vajadzībām.
Edīte Šparkovska, Rīgas 225. pirmsskolas izglītības iestādes vadītājas vietniece izglītības jomā, Sandra Krutilina un Kristīne Kļimova, pirmsskolas skolotājas, Lāsma Ragovska, speciālā pedagoģe, Dzintra Ādamsone, mūzikas skolotāja, un Velga Sietiņa, sporta skolotāja.
#iekļaujošā izglītība #pirmsskola #pirmsskolu skolotājiem
Darbnīcā dzirdēsiet un redzēsiet, kā sensormotorie vingrinājumi pozitīvi ietekmē gan pirmskolas un skolas vecuma bērnus, gan pieaugušos. Runāsim par to, kā, attīstot sajūtas, tiek uzlabota uztvere pasaules izzināšanai un jaunu lietu apguvei, kā tas palīdz veicināt izglītojamo uzmanības noturību un pozitīvu, motivējošu dalību mācību procesā. Gūsiet ieskatu ne tikai vingrinājumu klāstā, bet arī izpratni, kāds mērķis ir konkrētajam vingrinājumam. Izmēģināsiet un līdzdarbosieties arī paši, lai apgūtu konkrētos vingrinājumus un tehnikas.
Jolanta Āboltiņa, Rīgas Austrumu pamatskolas speciālā pedagoģe.
#Iekļaujošā izglītība #pirmsskolu skolotājiem #skolu skolotājiem #profesionālās izglītības iestāžu skolotājiem #metodiķiem
Kāda ir izglītības tehnoloģiju mentora loma pirmsskolas izglītības iestādē?
Ielūkosieties pieredzē, kā noris mentordarbība pirmsskolas izglītības iestādē, kā tika plānota tehnoloģiju ieviešana un kāda veida atbalstu izglītības tehnoloģiju mentors sniedz skolotājiem.
Dace Siliņa, Rīgas 160. pirmsskolas izglītības iestādes pirmsskolas skolotāja, izglītības tehnoloģiju mentore.
Kā izmantot tehnoloģijas mācību un audzināšanas darbā pirmsskolā?
Dzirdēsiet pieredzi, kā digitālo ierīču un tehnoloģiju izmantošana ir kļuvusi par neatņemamu sastāvdaļu pirmsskolas mācību darba plānošanā un īstenošanā. Gūsiet ieskatu praktiskos piemēros, kādas digitālās tehnoloģijas pirmsskolas izglītības iestāde izmanto ikdienā darbā ar bērniem – cik ilgi, cik bieži un kādiem nolūkiem.
Sanita Grolmusa un Katrīna Začeste, Rīgas pirmsskolas izglītības iestādes “Kurzeme” pirmsskolas skolotājas.
Kā un kur izvēlēties digitālos resursus, pielāgojot bērna vajadzībām un interesēm?
Uzzināsiet, kā jēgpilni, lietderīgi lietot mācību procesā tehnoloģijas, kā tās palīdz īpaši kādas aktuālas tēmas ietvaros. Dzirdēsiet pieredzi, kā un kur skolotājam izvēlēties nepieciešamos digitālos resursus vai ierīces, tās pielāgojot bērna vajadzībām un interesēm. Gūsiet ieskatu praktiskā piemērā – tematā par satiksmes un personisko drošību.
Alina Jofe-Bordjakovska un Monta Zumberga, Rīgas Āgenskalna pirmsskolas skolotājas.
#pirmsskola #pirmsskolu skolotājiem #izglītības iestāžu vadībai #metodiķiem
Dzirdēsiet pieredzi, kā veidot izglītības iestādes digitālo vidi un procesus, lai vadība, skolotāji un skolēni varētu ērti piekļūt nepieciešamajai informācijai un resursiem, mācīt un mācīties. Gūsiet ieskatu par izglītības iestādes digitālo izaugsmi un piemēriem sistēmu izmantošanai darba atvieglošanā, informācijas aprites uzlabošanā un datu pieejamības veicināšanā. Runāsim par procesu, sākot no lietvedības digitālās sistēmas ieviešanas līdz mobilajai lietotnei skolēniem un elektroniskās inventarizācijas sistēmas ieviešanai.
Ulrika Naumova, Rīgas Stila un modes tehnikuma direktore.
Uzzināsiet par Rīgas 80. vidusskolas pieredzi dalībā Erasmus+ projektā, kas palīdzēja uzsākt izglītības iestādes digitalizāciju. Dzirdēsiet, kā atbalstīt kolēģus jaunu IKT prasmju apguvē, kā lietot tās mācību procesā, padarīt mācīšanos interaktīvāku, pētniecisku, iekļaujot arī jaunu skatpunktu, piemēram, izmantojot STEM pieeju.
Nataļja Kučerenko, Rīgas 80. vidusskolas informātikas, datorikas, programmēšanas skolotāja un matemātikas/tehnoloģiju mācību priekšmetu jomas koordinatore.
Iepazīsieties ar Latvijas skolotāju veidoto Youtube kanālu “Digitālie skolotāji”. Tiks demonstrēti vērtīgākie digitālie rīki, kuru instrukcijas latviešu valodā iekļautas šajā kanālā. Gūsiet iedvesmu, cik vienkārši ir apgūt jaunu digitālo tehnoloģiju rīkus.
Andra Rektiņa, Rīgas Angļu ģimnāzijas vācu valodas skolotāja, Vēsma Sūna, Ziemeļvalstu ģimnāzijas ķīmijas un dabaszinību skolotāja.
#izglītības tehnoloģijas #pamatizglītība #vidusskola #izglītības iestāžu vadībai #skolu skolotājiem #profesionālās izglītības iestāžu skolotājiem
Runāsim par to, kā brīvības atņemšanas iestādes personālam uzrunāt izglītības iestāžu vadību un personālu, lai palīdzētu atjaunot un uzturēt ģimeniskās attiecības arī no attāluma. Katru gadu brīvības atņemšanas iestādēs nonāk aptuveni 3 tūkstoši ieslodzīto, daļa no tiem ir vecāki vienam vai vairākiem bērniem. Uzzināsiet par specifiskiem jautājumiem par attiecību atjaunošanu un uzturēšanu bērniem ar vecākiem, kuri atrodas ieslodzījumā. Būs iespēja iegūt informāciju par veidiem, kas to padara iespējamu. Iegūsiet zināšanas par ieslodzījuma psiholoģiskajiem faktoriem un to, kā ieslodzījums ietekmē cilvēku. Uzzināsiet, kā noris brīvības atņemšanas iestādes apmeklēšana, kādas ir prasības un nosacījumi, kā arī kādu palīdzību ir iespējams saņemt ieslodzīto ģimenēm.
Evija Jansone, Ieslodzījuma vietu pārvaldes kapteine, vecākā pasniedzēja
#izglītības iestāžu vadībai #metodiķiem
Uzzināsiet, kā mācību projekts palīdz skolēnam ceļā uz sasniedzamo rezultātu un kā atraktīvāk integrēt mācību priekšmetu saturu 1. klasē. Dzirdēsiet ieteikumus mācību projekta idejas formulēšanai, projekta sasniedzamo rezultātu izvirzīšanai un projekta gaitas plānošanai. Ielūkosieties pieredzē, kā motivēta un ieinteresēta iesaistīšanās projektā ietekmēja ne tikai skolēnu mācību darbu, bet arī ļāva veiksmīgi īstenot mācību procesā iesaistītās caurviju prasmes.
Olga Sušinska, Rīgas Valsts klasiskās ģimnāzijas pamatskolas skolotāja.
Uzzināsiet par izaicinājumiem, ar kuriem saskaras sākumskolas skolotājs, plānojot praktisku darbu latviešu valodas un literatūras mācību stundās mazākumtautību izglītības programmā. Dzirdēsiet, kā plānot mācību stundas par vietvārdiem sākumskolā, pilnveidojot skolēnu rakstītpratību, kultūras un pilsonisko pratību. Iepazīsieties ar projekta darbu “Purvciema ielas” latviešu valodas un literatūras stundās mazākumtautību izglītības programmā.
Kristīne Pjasecka, Rīgas Valsts klasiskās ģimnāzijas latviešu valodas un literatūras skolotāja.
#latviešu valoda #mazākumtautību valoda #sākumskola #skolu skolotājiem
Uzzināsiet, kā salīdzinošā veidā iepazīstināt bērnus ar latviešu un krievu tradicionālās kultūras vērtībām un mantojumu. Dzirdēsiet, kā folkloras bagātības kļūst par skolotāju iecienītajiem mācīšanas un audzināšanas līdzekļiem.
Marianna Jode, Rīgas pirmsskolas izglītības iestādes “Dzirnaviņas” vadītājas vietniece izglītības jomā.
Iepazīsieties ar skolotājas pieredzi, uzskates materiāliem un didaktiskām spēlēm, lai bērniem no krievu valodā runājošām ģimenēm mācītu latviešu valodu.
Marina Lučinska, Rīgas 97. pirmsskolas izglītības iestādes pirmsskolas skolotāja.
#mazākumtautību valoda #kultūras izpratne un pašizpausme mākslā #pirmsskola #pirmsskolu skolotājiem
Darbnīcā uzzināsiet, kā pirmsskolas e-klases administratori var iestatīt e-klasē caurviju prasmju grupas un atsevišķas caurviju prasmes. Praksē pārbaudīsiet, kā to izdarīt, pieslēdzoties savas izglītības iestādes e-klasei. Šo principu patstāvīgi varēsiet izmantot, arī izveidojot vietu bērnu atbalsta grupu sadarbībai e-klasē.
Laila Šutine, Elejas pirmsskolas izglītības iestādes “Kamenīte” izglītības metodiķe.
#pirmsskola #sākumskola #izglītības iestāžu vadībai #metodiķiem
Darbnīcā dzirdēsiet, kā veidot pārbaudes darbus sākumskolā, tos atspoguļot e-klases žurnālā. Iepazīsiet pieredzi mācību stundas plānošanā un pārbaudes darbu izveidē, lai īstenotu jaunās mācību paraugprogrammas satura apguvi 1. un 2. klasē. Tiks sniegts ieskats, kā veidot jēgpilnu stundu, un apskatīti piemēri, kā veidot pārbaudes darbus. Būs iespēja uzdot jautājumus par pārbaudes darbu veidošanu.
Gunta Sakaviča, Rīgas 84. vidusskolas pamatskolas skolotāja.
#latviešu valoda #sākumskola #skolu skolotājiem
Darbnīcā izzināsiet, kāpēc nepieciešama formatīvā vērtēšana, pētīsiet praktiskus piemērus formatīvajai vērtēšanai dažādās mācīšanās situācijās 7. un 10.klasē, kā arī diskutēsim par ieguvumiem un grūtībām formatīvās vērtēšanas procesā.
Agnese Puķe un Daiga Pātaga, Āgenskalna Valsts ģimnāzijas latviešu valodas un literatūras skolotājas.
#latviešu valoda #literatūra #pamatizglītība #vidusskola #skolu skolotājiem
Svešvalodas gramatikas apgūšana, jēgpilni un radoši iedziļinoties
Uzzināsiet par četriem mācīšanās iedziļinoties pieejas piemēriem un jēgpilnu uzdevumu plānošanu un izmantošanu angļu valodas stundās 6. klasēm. Gūsiet ieskatu uzdevumu un projekta darbu piemēros, ko izmantot savās valodu mācību stundās, kurās skolēni apgūs gramatikas tēmas. Apkopotie piemēri var noderēt, arī domājot par starppriekšmetu saikni un jēgpilnu uzdevumu plānošanu un īstenošanu.
Katrīna Vītola un Iveta Šnepa, Rīgas Centra humanitārās vidusskolas angļu valodas skolotāja.
Angļu valodas un teātra pulciņa skolotāju sadarbība Covid-19 pandēmijas laikā.
Dzirdēsiet pieredzi, kā vadīt interešu izglītības nodarbības attālināti, sadarbojoties angļu valodas un teātra pulciņa skolotājiem pamatskolā. Tiks parādīts sadarbības rezultāts un radoša pieeja IT izmantošanā.
Jeļena Miloša, Rīgas 95. vidusskolas angļu valodas skolotāja un valodu mācību jomas koordinatore.
Mācību saturs kā projekta darbība – projekts “Koka pase” 5. klasēs
Uzzināsiet par starpdisciplināra projekta “Koka pase” norisi: Dabaszinības – iepazīsties ar savu koku! Matemātika – samēries ar koku! Literatūra – pieraksti koka stāstu! Vizuālā māksla – saskaties ar koku! Mūzika – ieklausies koka dziesmā! Latviešu valoda – parunā ar un par koku! Svešvaloda – izzini planētas mežus! Dizains un tehnoloģijas – darini koku! Vēsture – atklāj vēsturi kokā! Sociālās zinības – (s)audzē mežu!
Diāna Romančenko, Rīgas Valsts klasiskās ģimnāzijas latviešu valodas un literatūras skolotāja, un Olga Pereligina, angļu valodas un vizuālās mākslas skolotāja.
#svešvalodas #pamatizglītība #skolu skolotājiem #metodiķiem
Literatūras apguvē neatkarīgi no vecumposma radošums ir izšķirīgs, lai pastiprinātu vēlmi lasīt. Tā attīstīšanai noder gan neparasts skats uz literāro tēlu biogrāfiju, gan vizuālie, gan citi paņēmieni.
Dzirdēsiet Rīgas Franču liceja skolotāju pieredzes stāstus, veidojot priekšstatu par dažādiem, katrai saviem iecienītākajiem paņēmieniem.
Signe Ābola, Inese Lāčauniece un Lita Silova, Rīgas Franču liceja latviešu valodas un literatūras skolotājas.
#literatūra #pamatizglītība #vidusskola #skolu skolotājiem
Dzirdēsiet pieredzes par to, vai īstenot mācību saturu “bez mācību grāmatām” ir izaicinājums vai mērķtiecīga mācību satura plānošana, veidojot skolotājam savus mācību materiālus un lietojot izglītības tehnoloģijas.
Uzzināsiet, ko piedāvā mācīšanās platforma Skolo.lv un kā to izmantot mācību procesā, kā šī vide var kļūt par skolotāja un skolēna palīgu vai atbalstu ikdienā. Tas aktuāli, jo arvien vairāk izglītības tehnoloģijas kļūst par daļu no mācību procesa skolās. Ir daudz un dažādu digitālo rīku un digitālo mācību līdzekļu, kurus var izmantot, plānojot savu darbu. Tie palīdz sekmēt skolēna pašvadītu mācīšanos, sadarbību un digitālo pratību, kā arī veicina skolēnu radošumu.
Reinis Maurītis, Rīgas 49. vidusskolas mūzikas skolotājs.
Gūsiet ieskatu pieredzē, kā jēgpilni mūzikas mācību saturu īstenot divos 8. klases tematos, izmantojot dažādas mācību metodes un skolotāja veidotas darba lapas, īstenojot dažādas pieejas, lai apmierinātu visu uztveres veidu (audio, vizuālais, taktilais) vajadzības.
Agnese Fjodorova, Rīgas 6. vidusskolas mūzikas un solfedžo skolotāja.
#mūzika #datorika #vēsture #pamatizglītība #skolu skolotājiem
Darbnīcā skaidrosim, kā plānot un īstenot produktīvu starppriekšmetu saikni kultūras un dabaszinību jomās. Iepazīsiet Rīgas Kultūru vidusskolas ilggadēju pieredzi profesionālai sadarbībai starp kultūras un dabaszinību skolotājiem, kas devis iespēju noskaidrot saskares punktus, kurus būtu svarīgi ieraudzīt arī skolēniem. Tapuši trīs pēctecīgi skolēnu izstrādāti projekti: “No zemes iežiem līdz kultūrvēsturiskam objektam”, “Mākslas filtrs dabas tīrībai”, “Kā dabas elements pārtop par …?”. Skolēni integrēja atšķirīgu jomu informāciju, analizēja un formulēja viedokli, skatot mākslas objektu ne tikai caur kultūras prizmu, bet arī saskatot tajā dabas procesus – ekosistēmas izmaiņas, vides problēmas, izejvielu ķīmisko sastāvu. Tā bija iespēja gūt pilnvērtīgu izpratni par cilvēka un vides saikni, kā arī līdzatbildību vides procesos. Starpdisciplinārs skatījums palīdzēja ieraudzīt notikumu, objektu vai procesu visā tās kompleksumā un meklēt risinājumus, ņemot vērā dažādus ikdienas vai zinātniskos pieņēmumus.
Inese Pitkeviča, Rīgas Kultūru vidusskolas kursu “Kultūra un māksla I” un “Kultūra un māksla II” skolotāja.
#kultūras pamati #kultūra un māksla #dabaszinības #vidusskola #skolu skolotājiem #metodiķiem
Uzzināsiet, kā interaktīvos rīkus un sociālos tīklus lietot 10. klašu sociālās un pilsoniskās jomas satura apguvē. Runāsim par tehnoloģiju lietošanu vidusskolas mācību procesā – ētisko problēmu, profila izveides un kultūras mantojuma objektu maršruta piemēriem. Tiks piedāvāti konkrēti piemēri un vērtēšanas kritēriji, lai izglītības tehnoloģijas lietotu mācību procesā un dažādotu summatīvo vērtējumu ieguves veidus.
Dana Kristiāna Skrupska, Rīgas 64. vidusskolas politikas un sociālo zinātņu un vēstures skolotāja, un Pēteris Plakans, vēstures un sociālo zinātņu skolotājs.
#sociālās zinības un vēsture #vēsture un sociālās zinātnes #vidusskola #skolu skolotājiem
Mūsdienīga efektīva mācību stunda ikvienam
Dzirdēsiet pieredzi, kā skolotāji veicina mācīšanos iedziļinoties, izvirzot skaidru un jēgpilnu sasniedzamo rezultātu, izmantojot personiski nozīmīgus uzdevumus un efektīvu atgriezenisko saiti, kā tas viss palīdz skolotājam sasniegt mērķi. Gūsiet ieskatu, kā veidot efektīvu mācību stundu atbilstoši mūsdienām, izmantojot IT tehnoloģijas.
Marija Škutāne, Rīgas Zolitūdes ģimnāzijas sociālo zinību skolotāja, sociālās un pilsoniskās mācību jomas metodiķe.
Labbūtības ceļa karte
Uzzināsiet par skolēnu veikto izpēti un tās rezultātiem – kādi ir ieguvumi un zaudējumi, mācoties attālināti. Noskaidrojot biežākos mācību motivācijas zaudēšanas un sekmju pazemināšanās cēloņus un meklējot nepieciešamā atbalsta veidus, tapa metodisks atbalsta materiāls, piedāvāti konkrēti risinājumi, ko jaunieši sadarbībā ar skolēnu pašpārvaldi organizē izglītības iestādē.
Lija Indāne, Rīgas Valsts klasiskā ģimnāzijas sociālo zinību un vēstures skolotāja.
Skolas pasākums kā resurss sociālās un pilsoniskās mācību jomas apguvē
Dzirdēsiet pieredzi, kā skolēni ar skolas īstenoto pasākumu, aktivitāšu, teātra izrāžu palīdzību izzina sociālās un pilsoniskās mācību jomas tematus – Latvijas vēsturi, pilsonisko līdzdalību, cilvēktiesības, stereotipus un aizspriedumus. Gūsiet ieskatu piemēros, kā pārvērst mācību saturu par pasākumu un otrādi, to paveicot sadarbībā ar citiem kolēģiem.
Aleksandrs Lange, Rīgas Hanzas vidusskolas vēstures un sociālo zinību skolotājs, pašpārvaldes konsultants, pasākumu organizators skolā un improvizācijas teātra vadītājs.
#sociālā un pilsoniskā #pamatizglītība #vidusskola #skolu skolotājiem
Uzzināsiet, kā īstenot starppriekšmetu saikni ģeogrāfijā, latviešu valodā un literatūrā. Dzirdēsiet pieredzi, kā īstenot 7. klases starpdisciplināru pētījumu par laikapstākļiem. Pētījuma plānošana, saskaņošana, vadīšana, organizēšana, caurviju prasmes, izaicinājumi, ieguvumi un rezultāti – tie būs daži pieredzes stāsta jautājumi.
Andris Ģērmanis, Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas ģeogrāfijas skolotājs, un Inese Anstranga, latviešu valodas un literatūras skolotāja.
Gūsiet ieskatu, kā lietot interaktīvas spēles ģeogrāfijas kartes apguvē attālinātās un klātienes mācībās un kā izmantot kartes mācību procesā ar vietnes Liveworksheets.com darba lapām.
Vita Ozola, Rīgas 25. vidusskolas ģeogrāfijas skolotāja, izglītības tehnoloģiju mentore.
Uzzināsiet par dažādām digitālām vietnēm, kuras palīdz skolotājam taupīt savu laiku un sniegt mērķtiecīgu, jēgpilnu atgriezenisko saiti skolēniem. Dzirdēsiet par dažām vietnēm, kas tiek izmantotas klātienes un attālinātajā mācību procesā. Gūsiet ieskatu, kā izmantot PDF pārveidotāju, digitālos mācību materiālus vidusskolai, automātisko labošanu, kā ierunāt audio ziņu skolēniem. Lai arī praktiskie piemēri saistīti ar ģeogrāfiju, tie viegli piemērojami jebkuram dabaszinātņu mācību priekšmetam.
Ina Jukēvica, Rīgas Centra humanitārā vidusskolas ģeogrāfijas skolotāja.
#ģeogrāfija #latviešu valoda #bioloģija #pamatizglītība #skolu skolotājiem
Uzzināsiet, kā skolotāju sadarbība un atgriezeniskās saites nodrošināšana palīdz taupīt pedagogu resursus. Dzirdēsiet pieredzi, kādus atgriezeniskās saites nodrošināšanas rīkus skolēniem, vecākiem un skolotāju pašvērtējumam izmantot.
Ligita Einika un Māra Kalniņa, Rīgas Franču liceja matemātikas skolotājas sākumskolā.
Ielūkosieties arī citā sadarbības modeļa piemērā – kā mācību projekta laikā tiek īstenota skolotāja un skolēnu sadarbība.
Nataļja Jegorova, Rīgas Valsts klasiskās ģimnāzijas matemātikas skolotāja pamatskolā.
#matemātika #pamatizglītība #vidusskola #skolu skolotājiem
Iegūsiet praksē balstītus ieteikumus digitālo rīku izmantošanā, plānojot mācīšanu klātienes un attālinātajā mācību procesā. Paplašināsiet savas zināšanas par digitālo rīku izmantošanas iespējām, piemēram, mācību materiālu, kā arī projekta darbu un grupu darbu izvietošanai un sistematizēšanai, mājas darbu uzdošanai un nodošanai digitālā formā, digitālo tekstu veidošanai un pārbaudei. Meistarklases laikā iegūtās zināšanas varēsiet izmēģināt praktiski.
Oksana Ivanova, Rīgas Valsts klasiskās ģimnāzijas direktora vietniece IT jomā, pamatskolas datorikas, robotikas, 3D konstruēšanas, informātikas skolotāja.
#datorika #dizains un tehnoloģijas #pamatizglītība #skolu skolotājiem #profesionālā izglītības iestāžu skolotājiem #metodiķiem
Starppriekšmetu sadarbības un stundu plānošana un organizēšana
Uzzināsiet, kā mācību jomas ietvaros plānot starppriekšmetu tematu apguvi, skolēniem veicot vienotus uzdevumus dažādos mācību priekšmetos, un kā iekļaut caurviju prasmju izkopšanu, izmantojot snieguma līmeņa aprakstus.
Madara Kalniete, Rīgas Ostvalda vidusskolas jomas koordinatore, dizaina un tehnoloģiju skolotāja, karjeras konsultante, un Ilona Safronova, jomas koordinatore, mūzikas skolotāja, metodiķe, mācīšanās konsultante.
Pašvadīta mācīšanās – pētniecības prasmju pilnveide
Gūsiet pieredzi, kā pilnveidot skolēnu pētniecības prasmes dizainā un tehnoloģijās, virzot skolēnus patstāvīgai informācijas ieguvei un apguvei.
Ilze Bierne un Ilze Smilgzdriva, Rīgas Centra humanitārās vidusskolas dizaina un tehnoloģiju skolotājas pamatskolā.
Skolo.lv digitālo materiālu izmantošana mācību tēmas apguvē un vienota mācību satura plānošana
Dzirdēsiet labās prakses piemēru par to, kā 5. klases tematā “Kā šuj ar šujmašīnu izstrādājumus?” izmantot mācīšanās platformas skolo.lv ievietotos interaktīvos uzdevumus un kā sadarboties ar citiem 5. klases skolotājiem, izmantojot vienotu satura plānošanas platformu.
Agnese Skudrīte, Rīgas 89. vidusskolas dizaina un tehnoloģiju skolotāja.
#dizains un tehnoloģijas #latviešu valoda #pamatizglītība #skolu skolotājiem #metodiķiem
Uzzināsiet par skolotāju sadarbību, veidojot starpdisciplināras stundas sportā un veselībā, dabaszinībās un matemātikā.
Dzirdēsiet piemērus, kādus vingrinājumus izvēlēties pamatprasmju pilnveidei un fizisko spēju attīstīšanai, uzlabot stāju un veidot izpratni par fizisko vingrinājumu nozīmi veselības nostiprināšanā.
Kristīne Požarska, Rīgas 49. vidusskolas sporta un veselības skolotāja.
Uzzināsiet, kā, apgūstot tēmu “Kas ietekmē objektu kustību?” dabaszinībās, tiek veikts eksperiments sporta un veselības stundā.
Gita Pērkone, Rīgas Franču liceja sporta un veselības skolotāja.
Gūsiet ieskatu par sporta un veselības un matemātikas skolotāju sadarbību, izvēloties tēmu, sasniedzamo rezultātu un kritērijus, – kā plānot un organizēt mācību stundas, lai īstenotu mērķi.
Elīna Krūmiņa, Rīgas 7. pamatskolas sporta un veselības skolotāja.
#sports un veselība #sākumskola #pamatizglītība #skolu skolotājiem
Uzzināsiet, kādi praktiski uzdevumi, metodes un dažādi paņēmieni veicina skolēna sevis izziņu, pilsonisko līdzdalību un sadarbību. Darbnīcā runāsim par veiksmīgas komunikācijas un sarunas veidošanas principiem, par sevis apzināšanos, labbūtību, sadarbību un dalīšanos. Kopā diskutējot un darbojoties grupās, iegūsiet praktiski izmantojamas metodes un dažādus paņēmienus, atziņas un izpratni, ko nozīmē būt godīgam pret sevi, izsakot savu viedokli un daloties pieredzē ar citiem.
Irīda Morozova, Rīgas 25. vidusskolas direktora vietniece audzināšanas darbā, karjeras konsultante.
#sociālās zinības #literatūra #teātra māksla #paplašināta izglītības pieredze #pamatizglītība #vidusskola #profesionālā izglītība #skolu skolotājiem #profesionālās izglītības iestāžu skolotājiem #atbalsta personālam
Darbnīcā dzirdēsiet pieredzi, pēc kādiem pamatprincipiem veidot metodisko materiālu tā, lai tajā apvienotu publiski pieejamo informāciju un tas atbilstu mūsdienu prasībām. Runāsim par būtiskākajām atšķirībām starp metodiskajiem un didaktiskajiem materiāliem. Darbnīcas laikā skolotāja dalīsies ar ikdienā izmantojamo metodisko materiālu izvērtēšanas tabulu.
Rasa Iesalniece, Rīgas 3. pamatskolas sākumskolas posma skolotāja speciālajā izglītības iestādē.
#dabaszinības #pirmsskola #sākumskola #pirmsskolu skolotājiem #skolu skolotājiem #atbalsta personālam
Iekļaujošas izglītības ietvaros vispārējās izglītības iestādēs mācās daudz skolēnu, kam ir konstatēti redzes traucējumi vājredzības pakāpē. Tomēr bieži vien šo izglītojamo mācīšanās grūtības netiek saistītas ar slikto redzi. Darbnīcā uzzināsiet, kā atpazīt redzes traucējumu kā patieso iemeslu skolēnu mācīšanās grūtībām, kā arī iepazīsieties ar metodēm un rīkiem šo skolēnu atbalstam. Gūsiet ieskatu, kā pielāgojams mācību saturs un mācību materiāli, kādi tehniskie palīglīdzekļi izmantojami vājredzīgu un neredzīgu izglītojamo atbalstam, kur vispārizglītojošās skolas skolotājs var iegūt teorētisku un praktisku atbalstu darbam ar vājredzīgiem vai neredzīgiem skolēniem.
Ligita Ģeida, Rīgas Strazdumuižas vidusskolas – attīstības centra direktore, angļu valodas skolotāja.
#iekļaujošā izglītība #pirmsskolu skolotājiem #skolu skolotājiem #atbalsta personālam
Meistarklasē dzirdēsiet Rīgas Zolitūdes ģimnāzijas pieredzi mācīšanās platformas “Skolo.lv” izmantošanā, kuru skolotāji šai iestādē lieto jau vairāk nekā gadu. Uzzināsiet, kā veidot un sistematizēt materiālus, izmantot tos, lai nodrošinātu nepārtrauktu mācību procesu skolēniem, kas slimo vai atrodas karantīnā, kā ar šīs vides starpniecību organizēt lasīšanas seminārus, veicināt pašvadītu mācīšanos un nodrošināt regulāru atgriezenisku saiti. Gūsiet ieskatu, kā skolotāji sadarbojas mācību kursu materiālu izstrādē, dalās ar izstrādātajiem līdzekļiem, kas palīdz izvairīties no pārslodzes mācību stundu sagatavošanas procesā.
Veronika Skripačova un Tatjana Lukjanova, Rīgas Zolitūdes ģimnāzijas direktores vietnieces izglītības jomā, Viktorija Vorobjova, latviešu valodas un literatūras skolotāja.
#sākumskola #pamatizglītība #vidusskola #skolu skolotājiem #metodiķiem #izglītības iestāžu vadībai
Dzirdēsiet Mežciema pamatskolas pieredzi, kā atbalstīt un veicināt jauno pedagogu savstarpējo sadarbību. Uzzināsiet, kādi ir tipiskākie jaunā skolotāja izaicinājumi un vajadzības pirmajā mācību gadā, kā skolā veidot atbilstošu atbalsta sistēmu jaunajiem skolotājiem.
Anda Priedīte, Mežciema pamatskolas direktore.
Uzzināsiet, kā Rīgas Angļu ģimnāzijā 2017. gadā tika veidotas horizontālās sadarbības grupas, piesaistīti zinoši eksperti, lai sāktos virzība uz skolu kā mācīšanās organizāciju. Dzirdēsiet, kā notiek iknedēļas horizontālās sadarbības tikšanās, lai kopīgi plānotu, izvērtētu un dalītos aktuālu jautājumu pieredzē.
Madara Skudra, Rīgas Angļu ģimnāzijas matemātikas skolotāja un direktora vietniece 4.–6. klasēm.
Dzirdēsiet Rīgas 10. vidusskolas pieredzi, kā panākt pedagogu vienotu izpratni par elektroniskā žurnāla aizpildīšanu, kā, izmantojot Google koplietošanas dokumentus, visām mācību procesā iesaistītajām pusēm veidojas vienota izpratne un līdzatbildība.
Ilga Rozamasceva, Rīgas 10. vidusskolas vadītāja vietniece.
#izglītības iestāžu vadība #metodiķiem
Dzirdēsiet pieredzi, kā pirmsskola pārmainīja vides iekārtojumu gan telpās, gan ārā, lai īstenotu pieeju mācībām, kurā liela loma ir pašvadītas mācīšanās, sadarbības un pilsoniskās līdzdalības caurviju prasmēm. Uzzināsiet, kā bērni veido izpratni par pienākumiem, uzvedības noteikumiem iestādē, tās teritorijā un iestādes organizētajos pasākumos.
Agrita Tauriņa, Rīgas 275. pirmsskolas izglītības iestādes “Austriņa” vadītāja.
Dzirdēsiet par trīs gadu laikā gūto pieredzi Rīgas 49. pirmsskolas izglītības iestādē, organizējot agrās rīta pastaiga. Runāsim par izaicinājumiem un risinājumiem, lai bērni katru rītu varētu pavadīt pirmsskolas pagalmā.
Vineta Jonīte, Rīgas 49. pirmsskolas izglītības iestādes vadītāja.
Šajā pieredzes stāstā pārliecināsieties, ka ir iespējams Rīgas centrā organizēt mācību dienas pieredzi iestādes pagalmā – teltīs pirmsskolas izglītības iestādes bērniem.
Vineta Jonīte, Rīgas 49. pirmsskolas izglītības iestādes vadītāja.
#pirmsskola #izglītības iestāžu vadībai #pirmsskolu skolotājiem
Apvērstas stundas plānošana un īstenošana
Uzzināsiet, kā izmantot apvērsto mācīšanos, lai aktualizētu jebkurā mācību priekšmetā gūtās zināšanas un prasmes un īstenotu integrēto mācību stundu, kā arī lai attīstītu skolēnu pētniecības darbības prasmes un veicinātu motivāciju mācīties. Ielūkosieties pieredzē, kā tika veidotas un īstenotas apvērstās stundas latviešu valodā, literatūrā un mūzikā.
Aija Studente, Rīgas Purvciema vidusskolas “Latviešu valoda I” un “Literatūra I” skolotāja.
Snieguma līmeņu aprakstu izmantošana latviešu valodas stundās vidusskolā
Gūsiet ieskatu pieredzē, kā var izmantot snieguma līmeņu aprakstus summatīvajai vērtēšanai latviešu valodas stundās 10. klasē, vērtējot noslēguma darbu.
Jekaterina Ļežaņina, Rīgas 86. vidusskolas latviešu valodas skolotāja, direktora vietniece izglītības jomā.
#latviešu valoda #literatūra #mūzika #pamatizglītība #vidusskola #skolu skolotājiem #metodiķiem
Projekti heterogēnās valodu klasēs
Dzirdēsiet pieredzi, kā, izmantojot snieguma līmeņu aprakstu un dažādus secīgi vienotus uzdevumus, iesaistīt visus skolēnus projektu darbā, kurā katrs skolēns var sasniegt izvirzīto mācību mērķi atbilstoši savam valodas zināšanu līmenim. Iegūsiet idejas un praktiskus piemērus, cik daudzveidīgi var izmantot skolēnu projektu darbus. Gūsiet ierosmi, kā lietot projektu darba snieguma līmeņu aprakstu skolēnu pašvērtējuma prasmju pilnveidošanai.
Andra Rektiņa, Rīgas Angļu ģimnāzijas vācu valodas skolotāja.
Pilsoniskās līdzdalības veicināšana, izmantojot projektus angļu valodas stundās
Uzzināsiet par iespējām veicināt pilsonisko līdzdalību angļu valodas stundās vidusskolā, izmantojot projektus, lai skolēnu projekti vairs nebūtu tikai tēzes vai kopēta informācija par kādu konkrētu tēmu, bet gan liktu skolēniem padomāt par savu lomu un iespēju ietekmēt notikumus savā pilsētā, valstī vai pat pasaulē.
Dita Lapiņa, Rīgas Valsts 3. ģimnāzijas angļu valodas skolotāja, svešvalodu jomas koordinatore.
#svešvalodas #sociālās zinības #pamatizglītība #vidusskola #skolu skolotājiem #profesionālās izglītības iestāžu skolotājiem #metodiķiem
Darbnīcā uzzināsiet, kā padarīt mācību stundu jaudīgāku, aizraujošāku gan stundas ierosināšanas fāzē, gan zināšanu apguves procesā grupu un individuālajā darbā, gan arī atgriezeniskās saites sniegšanas fāzē. Tiks piedāvātas metodes, kā dažādot latviešu valodas un literatūras stundas un aktivizēt skolēnu uzmanību un domāšanu. Aplūkosim dažādus interaktīvos rīkus, piemēram, www.wordart.com, www.padlet.com, www.bookcreator.com, kurus izmantojot, var veiksmīgi organizēt un attīstīt gan individuālās prasmes, gan darbu grupās.
Gita Pohevica, Rīgas Purvciema vidusskolas “Latviešu valoda I” un “Literatūra I” skolotāja, valodu jomas koordinatore.
#latviešu valoda #literatūra #pamatizglītība #vidusskola #skolu skolotājiem
Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību jomā ir produktīvi, skolēniem motivējoši saturu īstenot, savstarpēji sadarbojoties jomas skolotājiem un bagātinoties sadarbībā ar citu mācību jomu mācību priekšmetiem.
Iepazīsiet pieredzi, kā veiksmīgi realizēt caurviju prasmes literatūras apguvē 4. klasē, veidojot inovatīvas stundas un cieši sadarbojoties ar vizuālās mākslas un mūzikas skolotājiem. Gūsiet ieskatu visā procesā – no idejas un plānošanas līdz realizācijai un izvērtējumam. Dzirdēsiet pieredzi, kā rast laiku sadarbībai ar kolēģiem, gūstot no tā pēc tam prieku un iedvesmu, redzot skolēnu aizrautību, degsmi, izpratni par starppriekšmetu saikni un pašu radītiem mākslas darbiem.
Ina Štekele, Rīgas 49. vidusskolas latviešu valodas, literatūras un teātra mākslas skolotāja.
Uzzināsiet par mūzikas un literatūras skolotāju sadarbībā plānotām starpdisciplinārām stundām par tēmu “Mana miniatūra” un skolēni radītiem audiovizuālajiem darbiem. Stāstā iepazīsiet, kā noritēja skolotāju un skolēnu darba plānošana un kā ideju īstenoja.
Žanete Apsīte, Rīgas 69. pamatskolas mūzikas skolotāja.
Dzirdēsiet pieredzi par veidu, kā ar mūzikas starpniecību runāt par šī laika dzeju. Izpratne par dzeju veidojas tad, kad tā kļūst skolēnam individuāli nozīmīga. Gūsiet ieskatu, kā vidusskolēniem literatūrā veidot darba lapu ar uzdevumiem par 20. gadsimta 60.–80. gadu latviešu dzejas nozīmi indivīda kā personības veidošanās procesā, veidojot starpdisciplināru kontekstu ar kultūras izpratnes un pašuzpausmes mākslā mācību jomu un sociālo un pilsonisko mācību jomu.
Daiga Šēfere, Rīgas Valsts 3. ģimnāzijas latviešu valodas un literatūras skolotāja.
#literatūra #mūzika #teātra māksla #pamatizglītība #sākumskola #skolu skolotājiem #metodiķiem
Iepazīsiet pieredzi, kā Covid-19 pandēmijas ietekmē mainījies darba process mūzikas stundās un kā digitālos rīkus lietot jēgpilni arī pēc pandēmijas noteiktajām attālinātā darba formām, iekļaujot stundas ritā nelielus interaktivitātes un spēles elementus. Būs iespēja arī izmēģināt dažus rīkus, rodot praktisku ieskatu aktivitāšu izveidē.
Elīna Skuja, Friča Brīvzemnieka pamatskolas direktores vietniece un mūzikas skolotāja, un Eva Turlute, mūzikas skolotāja.
#mūzika #datorika #kultūra un pašizpausme mākslā #sākumskola #pamatizglītība #skolu skolotājiem
Vērtību iedzīvināšana un ikdienas ieradumu veidošana ir līdzvērtīgi nozīmīga zināšanu un prasmju apguvei.
Stāstā par jūgendstila vāzes izgatavošanu no kompozītmateriāliem uzzināsiet arī par ikdienas ieradumu veidošanu, darba kultūru, uzticēšanos skolēniem, rosinot pašvadītas mācīšanās prasmes, atbildību un cieņu pret savu un citu darbiem.
Tatjana Černobajeva, Rīgas Valsts klasiskās ģimnāzijas vizuālās mākslas un dizaina un tehnoloģiju skolotāja.
Stāstā par seno kultūru vērtību Latvijas kultūrā iepazīsiet pieredzi, kā īstenot saturu pamatkursā “Kultūra un māksla I”, tematiski bagātinot mācību materiālus un kopīgi ar skolēniem izveidojot vērtēšanas kritērijus. Pieredzes stāstā iekļauts darbs platformās docs.google.com, Wooclap.com, canva.com, kā arī informatīvās vietnēs interneta vidē.
Baiba Guste, PIKC Nacionālās Mākslu vidusskolas, Jaņa Rozentāla Mākslas skolas mākslas vēstures un kulturoloģijas skolotāja.
Dzirdēsiet stāstu par Rīgas 89. vidusskolas skolotāju sadarbību teātra mākslas projektā “Teātris”. Uzzināsiet pieredzi, kā iesaistīt visu skolu radošajā procesā un radīt iespēju skolēniem iedziļināties tēmā “Teātris” no dažādu profesiju skatupunktiem. Projektā “Teātris” tika iesaistīti aptuveni 500 skolēnu no 2. līdz 8. klasei, kas tika apvienoti 11 radošajās darbnīcās un meistarklasēs. Tās piedāvāja skolotāju sadarbības komandas, un skolēni varēja apgūt zināšanas par teātra izrādes radīšanu un ar to saistītajām profesijām, paplašināt savas zināšanas un prasmes teātra mākslā un vizuālajā mākslā, vēsturē un literatūrā, latviešu, angļu, vācu un dzimtajā valodā, uzzināt praksē, kā teātris ir saistīts ar ķīmiju, datoriku, dizainu un tehnoloģiju priekšmetiem.
Arina Korotčenko, Rīgas 89. vidusskolas teātra mākslas skolotāja.
#vizuālā māksla #kultūras pamati #kultūra un māksla #dizains un tehnoloģijas #teātra māksla #vidusskola #pamatizglītība #skolu skolotājiem #profesionālās izglītības iestāžu skolotājiem
Darbnīcā iepazīsiet, kā īstenot starppriekšmetu saiti, vienlaikus domājot par skolotāju sadarbības plānošanu, sasniedzamo rezultātu izvirzīšanu, IT rīku (ne tikai) izmantošanu sarežģīta radošā darba tapšanā, kā arī radošā darba novērtēšanu. Ideja veidojās no domas, kā skolēnus vizuālās mākslas mācību stundās iepazīstināt ar to, kā top teātra izrāde, padarot mācības un radošā procesa piedzīvošanu interesantāku, 9. klases skolēniem saistošāku. Iepazīsiet piemērus, kā skolēni interpretēja literāro darbu – A. Pumpura “Lāčplēsi”, ēnu teātri, īsfilmu “Sengrieķu mīti”. Būs iespēja modelēt sarežģīta radošā darba gaitu, izvirzot sasniedzamo rezultātu, kā arī modelēt snieguma līmeņu aprakstu un starppriekšmetu sadarbību.
Baiba Sīmane-Ambaine, Rīgas Centra daiļamatniecības pamatskolas direktora vietniece un vizuālās mākslas skolotāja.
#vizuālā māksla #teātra māksla #literatūra #pamatizglītība #skolu skolotājiem #metodiķiem
Dzirdēsiet pieredzi, kā rosināt skolēnus reflektēt par savu mācīšanos un domāšanu, kā šim nolūkam mācību procesā palīdz uzdevumi, kas liek iedziļināties, izmantojot vairākus domāšanas līmeņus: zināšanas, izpratni, lietošanu, analīzi, izvērtēšanu un radīšanu. Runāsim par daudzveidīgu uzdevumu veidošanu skolēnu izpratnes padziļināšanai un efektīvas atgriezeniskās saiknes nodrošināšanai.
Sandra Piļka, Rīgas Zolitūdes ģimnāzijas vēstures skolotāja.
Uzzināsiet, kā var izmantot pašvadītas mācīšanās caurviju prasmi skolēnu snieguma vērtēšanai un atbalstam. Tiks rasta atbilde uz jautājumiem: ko darīt, apgūstot vēsturi, lai skolēni efektīvi apgūtu pašvadītās mācīšanās prasmes, kā izmantot snieguma līmeņu aprakstu, vadot mācību procesu?
Kristaps Kairis, Rīgas Austrumu pamatskolas vēstures un sociālo zinību skolotājs.
Gūsiet ieskatu praktiskos piemēros, kas palīdzēs izprast, kā novērtēt taisnīgi, ātri un skolēnam saprotami – kā vēstures mācību priekšmetā noteikt, vai skolēns ieguvis zināšanas, izpratni un avotu analīzes prasmes. Iegūto ieskatu pieredzē varēsiet pielāgot dažādām vecuma grupām.
Aija Biteniece, Rīgas 84. vidusskolas vēstures skolotāja.
#vēsture #sociālās zinības #pamatizglītība #vidusskola #skolu skolotājiem
Ielūkosieties pieredzē par skolēnu mācību uzņēmumu (SMU) veidošanu 8. klasē, kuru vienlaikus un mērķtiecīgi virza četri dažādu mācību priekšmetu skolotāji. Uzzināsiet, kā sadarboties, kā plānot un pārplānot tēmas un stundu sarakstu, lai stundas būtu pēctecīgas un loģiskas. Runāsim par to, kā 8. klases skolēnam izskaidrot, ko nozīmē SMU, kāpēc tā ir lieliska iespēja un ko 8. klases skolēns var mainīt skolas ikdienā jau tagad. Pieredzes stāsta ietvaros būs iespēja grupās darboties ar darba materiāliem skolēniem, kurus var izmantot ikviens arī savā skolā, pielāgojot vecumposmam.
Toms Reinis, Rīgas 41. vidusskolas sociālo zinību skolotājs.
#sociālās zinības #pamatizglītība #skolu skolotājiem
Uzzināsiet, kā veidot zinātnisko argumentu un nodrošināt starppriekšmetu saikni ķīmijas tematā “Ogļūdeņražu iegūšana un izmantošana”, kā skolēni sagatavojas un iegūst zināšanas par šo tematu, veidojot pārbaudes darba jautājumus un atlasot informācijas avotus. Dzirdēsiet par šī darba veiksmēm un nepilnībām, gūsiet iedvesmu turpmāko tematu plānojumam. Pieredzes stāsta pamatā ir zinātniskā argumenta veidošanas prasme, kas nepieciešama visos dabaszinātņu mācību priekšmetos.
Zane Eglīte, Rīgas Centra humanitārās vidusskolas ķīmijas skolotāja.
Uzzināsiet, kā tiešsaistes un klātienes mācību stundās efektīvi nodrošināt interaktīvu fizikas uzdevumu risinājumu demonstrēšanu, izmantojot vietni Ziteboard.
Aldis Bērziņš, Rīgas Kultūru vidusskolas fizikas un datorikas skolotājs.
Gūsiet ieskatu, kā jēgpilni kombinēt fizikas un inženierzinību mācību saturu 8. klasē. Noskaidrosiet, kā fizikas zināšanas var lietot praktiski, veidojot prototipus.
Ida Rastopcina, Rīgas Ostvalda vidusskolas fizikas un inženierzinību skolotāja.
#ķīmija #fizika #inženierzinības #pamatizglītība #vidusskola #skolu skolotājiem #izglītības iestāžu vadībai
Matemātikas sasniedzamie rezultāti ir kompleksi, to apguve prasa no skolotājiem plānot un īstenot tādu mācību procesu, kurā skolēni apgūst gan jaunas zināšanas un prasmes, gan iegūst pieredzi lietot abstrakto arī citos, praktiskos kontekstos.
Dzirdēsiet pieredzi, kā mācību procesa plānošanā tiek atlasīts un adaptēts reālais konteksts – autentiskas situācijas, kā norit sadarbība ar kolēģiem un skolēniem. Uzzināsiet par starpdisciplinārās pieejas neatrisinātajiem jautājumiem un izaicinājumiem tieši matemātikas jomā.
Artūrs Ļevikins, Rīgas Valsts klasiskās ģimnāzijas skolotājs vidusskolā.
Gūsiet ieskatu, kā skolēni apgūst prasmi atrisināt trigonometriskos pamatvienādojumus, izmantojot spēli.
Alda Gaile, Rīgas 45. vidusskolas matemātikas skolotāja.
Uzzināsiet, kā, izvirzot par prioritāti integrētas domāšanas kultūras veicināšanu skolēnos, kad pasaule tiek uztverta kā veselums, skolotājam plānot un organizēt integrētas mācības. Ielūkosieties labās prakses piemēros – uzdevumos un nodarbībās.
Laima Tukāne-Grosa, Rīgas Reinholda Šmēlinga vidusskolas matemātikas skolotāja, un Vineta Kovaļevska, ekonomikas skolotāja.
#matemātika #pamatizglītība #vidusskola #skolu skolotājiem
Meistarklasē iepazīsiet digitālā rīka InknoeClasspoint iespējas un to, kā tās palīdz efektīvi strādāt attālinātu un kombinētu mācību laikā. Tas ir MS PowerPoint paplašinājums, kas pārveido parasto prezentāciju par interaktīvo un sniedz skolotājam vairāk iespēju iesaistīt katru skolēnu mācību procesā. Gūsiet ieskatu un paši izmēģināsiet, kā matemātikas skolotājiem iespējams ātri un laikus sniegt atgriezenisko saiti pēc skolēnu pierakstiem kladē kombinētu mācību laikā.
Tatjana Strigaļova, Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas direktora vietniece IT jomā, matemātikas un programmēšanas skolotāja vidusskolā.
#matemātika #datorika #pamatizglītība #vidusskola #skolu skolotājiem #profesionālās iglītības iestāžu skolotājiem
Uzzināsiet, kā izveidot un izmantot kritērijus skolēnu snieguma novērtēšanai “Dizainā un tehnoloģijās I” un, izmantojot snieguma līmeņu aprakstus, sniegt skolēnam kvalitatīvu atgriezenisko saiti prasmju uzlabošanai. Gūsiet ierosmi, kā izmantot snieguma līmeņa aprakstu summatīvā vērtējuma plānošanā un izlikšanā un pēctecīgā sasaistē ar formatīvo vērtējumu tematā.
Evija Rozentāle, Rīgas Kultūru vidusskolas direktora vietniece, “Dizaina un tehnoloģiju I” skolotāja vidusskolā.
#dizains un tehnoloģijas #pamatizglītība #vidusskola #skolu skolotājiem #metodiķiem
Ielūkosieties pieredzē, kā, izmantojot attēlus, animācijas, video un audio informāciju, veidot efektīvu mācību vidi. Dzirdēsiet, kā, izvēloties saliedēšanās komandu fiziskās aktivitātes, pilnveidot sadarbības caurviju prasmes.
Darja Saveļjeva, Rīgas Zolitūdes ģimnāzijas sporta un veselības skolotāja.
Dzirdēsiet piemērus, kā apgūt pašaizsardzības prasmes ar spēlēm un kustību rotaļām dažādos vecuma posmos, lai skolēni zinātu, kā rīkoties veselībai bīstamās situācijās.
Artūrs Saulīte, Rīgas 22. vidusskolas sporta un veselības skolotājs.
Uzzināsiet, kā sporta un veselības stundās izmantot bioloģijas stundās apgūtās zināšanas tematā "Sirds un asinsrite". Runāsim par to, kā virzīt skolēnus domāt, izvērtēt, izvēlēties vingrinājumus fizisko spēju attīstīšanai un veselības uzlabošanai, sekot līdz savai izaugsmes dinamikai. Kopā pildīsim zināšanu testu Kahoot lietotnē.
Iveta Daude, Rīgas Valsts vācu ģimnāzijas sporta un veselības skolotāja.
Gūsiet ierosmes zinātniskās pētniecības darba (ZPD) izstrādei medicīnas un veselības zinātnē. Tiks apskatīti piemēri par ZPD tematu, izvēli, darba veikšanas galvenajiem posmiem, ZPD struktūru un darba prezentēšanu.
Iveta Daude, Rīgas Valsts vācu ģimnāzijas sporta un veselības skolotāja.
#sports un veselība #pamatizglītība #vidusskola #skolu skolotājiem
Dzirdēsiet pieredzi par mērķa izvirzīšanu katrai dienai un kā to sasniegt, pieņemot dzīves izaicinājumus un lēmumus par savām izvēlēm. Gūsiet ieskatu, kā, izmantojot maņas un jūtas, mācīties izprast, ka mērķi ir sasniedzami. Runāsim par to, kā nebaidīties no neveiksmēm un kļūdām, būt atvērtam un patiesam – katru dienu darbojoties, atklāt jaunas iespējas, pilnveidot savu pieredzi un drosmi. Prast izvērtēt sevi un situāciju, lai pieņemtu labākos lēmumus. Meistarklases laikā būs iespēja aktīvi līdzdarboties pāros un grupās, veikt radošus uzdevumus, diskusijā par pieredzēto dalīties savās domās un pieredzē.
Aija Krankale, Rīgas 25. vidusskolas latviešu valodas un literatūras skolotāja, un Jogita Liepiņa, latviešu valodas un literatūras, teātra mākslas skolotāja.
#sociālās zinības #kultūras pamati #kultūra un māksla #vidusskola #profesionālā izglītība #skolu skolotājiem #atbalsta personālam #izglītības iestāžu vadībai
Uzzināsiet, kā īstenot izglītojamo ārpus konkrētās izglītības programmas iegūto zināšanu, izpratnes, prasmju un pieredzes pielīdzināšanu mācību kursu noteiktajiem sasniedzamajiem rezultātiem, kā tos identificēt, izvērtēt un padarīt ieraugāmus skolas ikdienā un snieguma vērtēšanas dokumentos, iesaistot jauniešus sava apgūtā izvērtēšanā sasniedzamo rezultātu pielīdzināšanas kontekstā.
Maija Kokare, Rīgas Angļu ģimnāzijas direktore, un Nelda Jaunzeme, direktores vietniece izglītības jomā.
#paplašināta izglītības pieredze #vidusskola #skolu skolotājiem #izglītības iestāžu vadībai
Kā sniegt atbalstu un veidot iekļaujošu mācību procesu jaunietim ar elektīvo mutismu?
Ir būtiski, ka izglītības procesā tiek iekļauts ikviens neatkarīgi no viņa diagnozes. Dzirdēsiet pieredzi, kā jaunieti ar diagnozi “elektīvais mutisms” (izglītojamais nerunā) iekļauj mācību procesā. Ielūkosieties pieredzē, kāda loma ir atbilstošai vides pieejamībai tehnikumā, sadarbībai starp skolotājiem, atbalsta personālu, izglītojamo, viņa vecākiem u. c., lai veicinātu jaunieša mērķtiecīgu iekļaušanos mācību procesā atbilstoši viņa spējām.
Līga Strode-Miķelsone, Rīgas Stila un modes tehnikuma sociālā pedagoģe.
Kā veicināt un sekmēt vidusskolēniem vienlaikus trīs valodu lietojamību vienas nodarbības laikā?
Dzirdēsiet pieredzi, kā svešvalodas stundā tiek izmantots lasīšanas uzdevums vienā svešvalodā, kam seko latviešu valodas un otrās svešvalodas iesaistīšana mācību darbā. Gūsiet ieskatu rezultātā – ar kādām metodēm tiek panākts, ka teksts top saprotams trijās valodās. Tam seko runāšanas posms, kur izglītojamie izsaka savus piemērus par doto tēmu. Piemērs akcentēs sadarbību gan skolēnu, gan skolotāju līmenī.
Anna Kurciša, Rīgas Mākslas un mediju tehnikuma otrās svešvalodas (krievu valodas) skolotāja.
Kā valodas skolotājam atrast labākos risinājumus valodas mācīšanai, strādājot ar dažāda vecuma skolēniem iebraucējiem un patvēruma meklētājiem no dažādām pasaules valstīm?
Uzzināsiet, kā rīkoties skolotājam, ja klasē ienāk skolēns no atšķirīgas valsts, kultūras un izglītības sistēmas. Izaicinājums ir gan iekļaušana mācību procesā, gan sociāli emocionālā komforta veicināšana. Dzirdēsiet skolotājas pieredzi par mācību procesa organizāciju, vairākus gadus strādājot ar skolēniem iebraucējiem un patvēruma meklētājiem no dažādām pasaules valstīm, – kā meklēt labākos risinājumus, kā uzsākt, virzīt un sasniegt labākos rezultātus, kā šos cilvēkus pieņemt klases kolektīvā, kā panākt savstarpēju līdzdarbošanos, kā virzīt valodas apguves dinamiku un sekot valodas līmeņu pārejai, lai skolēnu varētu iekļaut klases kopējā mācību saturā, bet atbilstoši viņa spējām. Gūsiet iedrošinājumu un atbalstu no kolēģes, kas piedāvās idejas mācību procesa dažādošanai, kur vieta ir priekam, vieglumam un spēlei.
Dace Konopecka, Rīgas 15. vidusskolas latviešu valodas un literatūras skolotāja.
#latviešu valoda #svešvalodas #pamatizglītība #vidusskola #skolu skolotājiem #profesionālās izglītības iestāžu skolotājiem #atbalsta personālam
Darbnīcā iepazīsiet Rīgas 1. pamatskolas – attīstības centra pieredzi, kā mācību priekšmetu jomu koordinatori un jomu pedagogi iesaistās izglītības iestādes metodiskajā darbā un materiālās bāzes izveidē. Darbojoties praktiski un iesaistoties, gūsiet ieskatu dažādos vizuālā atbalsta veidos, lai skolēns izprastu skolotāja dotās instrukcijas mācību stundā un veiksmīgi tās izmantotu mācīšanās prasmju pilnveidei. Pieredze noderēs arī skolotājiem, metodiķiem, kuru iestādēs ir skolēni ar funkcionāliem traucējumiem.
Laila Lapiņa, Rīgas 1. pamatskolas – attīstības centra direktore, Vineta Cibiņa, direktores vietniece, izglītības metodiķe, Antra Krauce, speciālā pedagoģe, un Ina Gaure, speciālā pedagoģe, izglītības metodiķe
#pirmsskola #sākumskola #skolu skolotājiem #metodiķiem
Tiešsaistes aptaujas ir viens no rīkiem, ko skolotāji arvien biežāk izmanto ikdienas darbā dažādiem nolūkiem. Tas noder, lai iegūtu atgriezenisko saiti no skolēniem un lai apkopotu informāciju. Meistarklasē tiks salīdzināti Microsoft un Google izstrādātie tiešsaistes aptaujas rīki. Gūsiet ieskatu to praktiskās izmantošanas piemēros.
Jānis Lūsis, Rīgas Imantas vidusskolas datorikas, vēstures un sociālo zinātņu skolotājs.
#izglītības tehnoloģijas #pamatizglītība #vidusskola #skolu skolotājiem #profesionālās izglītības iestāžu skolotājiem
“Erasmus +” projekta ietvaros Valmieras Gaujas krasta vidusskola ar uzņēmumu “Vividly” un NVO un skolu partneriem Ungārijā un Turcijā ir izveidojuši mobilo lietotni, ar kuras palīdzību mācīties sociālās, saskarsmes prasmes. Lietotne veidota tā, lai ar to varētu strādāt arī bērni ar īpašām vajadzībām. Meistarklasē varēsiet izmēģināt lietotni Valmieras Gaujas krasta vidusskolas skolotāja vadībā, kā arī iesaistīties diskusijā par satura vērtības nezaudēšanu laikā, kad tehnoloģijas ienāk izglītībā arvien vairāk.
#sākumskola #pamatizglītība #skolu skolotājiem #metodiķiem #atbalsta personālam
Diskusija par konferencē pieredzēto.